-
دومین شماره مجله «تمدن نوین اسلامی در آینه تقریب» منتشر شد
سهشنبه 15 مهر 1399 08:13
معاونت پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی دومین شماره مجله «تمدن نوین اسلامی در آینه تقریب» را منتشر کرد. دومین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی تمدن نوین اسلامی در آینه تقریب با مقالاتی از اساتید و صاحبنظران حوزه و دانشگاه منتشر شد. در این شماره مطالبی با عناوین زیر منتشر شده است: بازآفرینی تمدن اسلامی در پرتو پایههای چهارگانه...
-
برگزاری همایش "آغاز سربلندی" تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در کرمان به روایت تصویر
دوشنبه 14 مهر 1399 10:05
همایش "آغاز سربلندی" با حضور حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب دفتر مقام معظم رهبری در کرمان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، همایش "آغاز سربلندی" امروز با حضور حجتالاسلام والمسلیمن حسن علیدادیسلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، حجتالاسلام...
-
گام دوم انقلاب فراکسیون نمی خواهد، عمل می خواهد/ سبک رفتاری شهید سلیمانی نقشه راه خودسازی در این گام باشد
دوشنبه 14 مهر 1399 09:52
حجت الاسلام علی ذوعلم ، دوشنبه(۷ مهر) در آغاز به کار دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان با قدردانی از شکل دهی این اقدام مهم به عنوان اولین استان در کشور که اقدام ابتکاری و بدون دستور از بالا خودجوش و با نگاه انقلابی و مدبرانه انجام شده؛ با استناد به آیه 46 سوره سبأ، شکل گیری دبیرخانه مذکور را مصداق قیام و...
-
مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب: اقدامات تبعیضآمیز از مجلس انقلاب باید حذف شود
دوشنبه 14 مهر 1399 09:50
مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب دفتر رهبری گفت: دادن ماشین ۶۰۰ میلیون تومانی به نماینده مجلس برای هیچکس قابل قبول نیست. حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم در ویژه برنامه آغاز سربلندی اظهار داشت: استان کرمان استان پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و باید به عنوان الگو معرفی شود. وی با بیان اینکه مقام معظم...
-
یادداشت اختصاصی؛ گذرگاهی صعبالعبور برای مجلس انقلابی
دوشنبه 14 مهر 1399 09:40
حجت الاسلام علی ذوعلم در یادداشتی با عنوان گذرگاهی صعب العبور برای مجلس انقلابی که در اختیار خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی و روزنامه ها قرار داده، نوشت: مجلس دوره یازدهم در آزمون دشواری قرار گرفته است؛ هم مجلس خود را مجلس انقلابی می داند و هم جامعه، این مجلس را مجلس انقلابی تلقّی می کند. بنابراین انتظاری که از...
-
استقرار عدالت آموزشی مهمترین هدف سند تحول آموزش و پرورش
شنبه 29 شهریور 1399 09:08
حجت الاسلام علی ذوعلم، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا ، بر ضرورت استقرار عدالت آموزشی در نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: یکی از دغدغه ها و چالش های مهم در عرصه آموزش و پرورش بحث استقرار عدالت آموزشی است. عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز...
-
روشنفکران غربزده؛ کارگردانان اجرای سند ۲۰۳۰
سهشنبه 25 شهریور 1399 09:30
حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به عواملی که سعی در اجرای سند ۲۰۳۰ دارند، بیان کرد: دفاع از فلسفه اجتماعی غرب در جامعه ما ریشهدار است و قبل از انقلاب نیز با روشنفکران سکولار و غربگرا مواجه بودیم که در برابر اندیشه اسلامی سخن میگفتند و همین جریان هم هستند که...
-
همایش چالشهای سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد
سهشنبه 25 شهریور 1399 09:29
همایش علمی «چالش های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش»، صبح امروز دوشنبه مورخ ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۹ با سخنرانی آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور، حجتالاسلام علی ذوعلم دبیر علمی همایش و عضو هیات علمی پژوهشگاه، دکتر محمود مهام و دکتر حسین رمضانی از دیگر اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و...
-
حجت الاسلام علی ذوعلم: سند ۲۰۳۰ برنامهای برای به زانو در آوردن کشورها است
یکشنبه 23 شهریور 1399 08:19
دبیر علمی همایش چالشهای سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش در نشست خبری گفت: سند ۲۰۳۰ برنامهای برای به زانو درآوردن کشورها در زمینههای فرهنگی، اقتصادی و نظامی است. حجت الاسلام علی ذوعلم، دبیر علمی همایش چالشهای سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش در نشست خبری که قبل...
-
همایش علمی چالشهای سند ۲۰۳۰ برای ایران برگزار میشود
شنبه 22 شهریور 1399 14:15
همایش علمی” چالش های سند۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش ” با سخنرانی مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران برگزار می شود. پیرو فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰ در جمع مدیران وزارت آموزش و پرورش و دغدغه معظم له پیرامون این موضوع پژوهشکده فرهنگ و...
-
حجتالاسلام علی ذوعلم مطرح کرد؛ حجاب؛ مانعی بر سر راه نفوذ فرهنگی
شنبه 22 شهریور 1399 14:09
چادر یکی از مصداقهای حجاب است، آن هم مصداقی که بهمرور زمان با ابتکار و سلیقه مسلمانهای ایرانی ترکیب شده و مورد استفاده قرار گرفته است، همان طور که امروزه خانمها در بسیاری از کشورهای اسلامی حجاب کامل اسلامی دارند اما چادر را بهشکل چادر ساده خانمهای ایرانی سر نمیکنند اما در هر صورت چادری که با شکل و ظاهر عرف...
-
نقد و بررسی سند تحول آموزش و پرورش؛ آنتیتز ۲۰۳۰؛ از لزوم ترمیم تا موانع اجرا
شنبه 22 شهریور 1399 14:03
از زمانی که تقیزاده رجل نامدار مشروطه جمله «باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم» را گفت، سالها میگذرد، اما هنوز این تفکر غرب پرستی و خود فروختگی در بین مسؤولان کشور ما از بین نرفته و همچنان ادامه دارد و چه زیبا گفت بنیان گذار انقلاب که «ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این...
-
ذوعلم مطرح کرد: لزوم معرفی شهید سلیمانی در مجلات رشد و کتب درسی ابتدایی و متوسطه
دوشنبه 16 دی 1398 15:59
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بر معرفی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی در مجلات رشد و کتب درسی دوره ابتدایی با رویکرد عاطفی و اخلاقی و در کتب دوره متوسطه با رویکرد تحلیلی عمیق تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، حجتالاسلام علی ذوعلم در نشست شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامهریزی...
-
پژوهشگران کوچک و موانع پیش رو
سهشنبه 10 دی 1398 14:20
تهران- ایرنا- اگرچه آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان پژوهنده در کشور در دست نیست اما بسیاری از دانش آموزان اشتیاق فراوانی به انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی دارند و حتی معتقدند دیگر دانش آموزان نیز باید پژوهشگر شوند اما امکانات حمایتی آنچنان که باید برای آنها فراهم نیست. اینکه دانش آموزان تمایل به انجام طرح های تحقیقاتی...
-
روایت 173 سال خاطره در مدرسهای استوار و زیبا+تصاویر
سهشنبه 10 دی 1398 14:19
اینجا دارالفنون است؛ مدرسه امیرکبیر؛ مدرسهای که خاطره سالها تحصیل و تدریس را در حافظه خود ثبت کرده است و اکنون در سن 173 سالگی همچنان استوار و زیبا ایستاده است. خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: ساعت 9 صبح است. نم نم باران شروع شده است و هوا کمی سرد است. از میدان امام خمینی(ره) به سمت خیابان ناصرخسرو حرکت میکنم....
-
معاون وزیر آموزشوپرورش: تحقق اهداف تعلیم و تربیت با مشارکت امکان پذیر است
چهارشنبه 4 دی 1398 07:37
معاون وزیر آموزشوپرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور با تاکید بر اینکه تحقق اهداف تعلیم و تربیت با مشارکت و هم افزایی امکان پذیر است گفت: همه بخشهای جامعه باید در خدمت ارتقای تعلیم و تربیت باشند. حجتالاسلام علی ذوعلم سهشنبه سوم دی در آیین قدردانی از فرهنگیان برتر فارس در حوزه پژوهش، گفت: هدف از کار...
-
تبدیل «دارالفنون» به موزه تعلیم و تربیت
سهشنبه 3 دی 1398 08:46
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که دارالفنون به عنوان بنیادی ملی حتی در سطح فراملی به عنوان مرکز رشد و ارتقای علم و فناوری در جهان اسلام مطرح شود گفت: بخشهای مختلفی برای این بنیاد پیشبینی شده است که از جمله آنها میتوان به کتابخانه دارالفنون و گنجینه اسناد تعلیم و تربیت در ۱۸۰...
-
دو منبع علمی حوزه و دانشگاه برای آموزش و پرورش تناقضآفرین است
سهشنبه 3 دی 1398 08:43
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حوزه باید بپذیرد که عقل و به ویژه عقل تجربی جایگاهی دارد و دانشگاه نیز باید بپذیرد که به دانش وحیانی نیز باید تکیه زد. به گزارش خبرگزاری رضوی، حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم ظهر امروز در آئین اختتامیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز...
-
کنکور مانع پژوهش است/با لایحه ساماندهی سهمیههای کنکور کاملا موافقیم
سهشنبه 3 دی 1398 08:41
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: با لایحه ساماندهی سهمیههای کنکور کاملا موافقیم، زیرا معتقدم باید در انتخاب دانش آموزان برای صندلیهای دانشگاهها واقعا به معیارهای آموزشی و پرورشی توجه کنیم. به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در...
-
تلاش آموزش و پرورش برای پژوهش محور کردن منابع درسی
سهشنبه 3 دی 1398 08:40
معاون وزیر آموزش و پرورش، حرکت قاطع به سمت پژوهش محور کردن منابع آموزشی و برنامه درسی، روشهای تدریس و فضای مدیریتی آموزش و پرورش را از مهمترین هدف این وزارتخانه برشمرد. حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور امروز، ۲ دیماه در حاشیه بازدید از آموزشگاه...
-
پژوهش را از کانالهای غیردولتی پیش ببریم/ کنکور آفت پژوهش است
دوشنبه 2 دی 1398 10:07
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزش و پرورش نقش فرهنگ سازی را در ارتباط با پژوهش موثر دانست و عنوان کرد: در واقع باید فرهنگ این کار را رواج دهیم و بتوانیم از شیوههای غیردولتی اعتبار کسب کنیم. در این مورد استانداران هر بخش می توانند مبلغی از بودجهشان را به کارهای پژوهشی منطقه خود اختصاص دهند. به گزارش گروه اجتماعی...
-
رئیس سازمان پژوهش: برگزاری تلفیقی زمان کلاسها ممنوع است
دوشنبه 2 دی 1398 10:03
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی خبر داد بیش از 30 درصد زمان آموزش به خاطر برگزاری تلفیقی زمان کلاسها از دست میرود و به عبارتی 33 هفته آموزشی به 28 هفته کاهش مییابد و زمان 50 دقیقهای هر کلاس به 45 دقیقه تنزل مییابد. او تاکید کرد در کنار آن، تعطیلیهای دیگری نیز به خاطر برف و آلودگی و مسائل...
-
حفظ هویت انقلابی جز با سرمایهگذاری در حوزه تعلیم و تربیت امکانپذیر نیست
دوشنبه 2 دی 1398 10:01
به گزارش خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم در مراسم تجلیل از پژوهشگران استان اردبیل اظهار داشت: حفظ هویت منطقهای، اسلامی و انقلابی یک اولویت اساسی و حائز اهمیت است که جز با سرمایهگذاری در حوزه تعلیم و تربیت امکانپذیر نیست. وی با اشاره به این که درصدد ایجاد دگرگونیهای مثبت در بخشهای مختلف آموزش و پرورش...
-
30 درصد زمان آموزش با برگزاری کلاسهای تلفیقی از بین میرود
دوشنبه 2 دی 1398 10:00
به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، علی ذوعلم در جلسه اعضای انجمنهای درسی و گروههای آموزشی این استان با بیان اینکه در بحث تحول آموزش و پرورش کار عظیمی در پیش داریم، گفت: تلاش زیادی در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در رابطه با همسوسازی برنامهها با برنامه درسی ملی...
-
حوزه علمیه تنها در صورت انقلابی ماندن میتواند به رسالتهای خود عمل کند
دوشنبه 2 دی 1398 09:58
استاد حوزه علمیه قم حوزه کارآمد و فعال را ذاتا انقلابی دانست و تأکید کرد که حوزه اگر می خواهد رسالت خود را انجام دهد نمی تواند انقلابی نباشد. حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حوزه انقلابی را حوزه ای برخاسته از تفکر ناب اسلامی و مبانی و منابع دینی دانست و...
-
تربیت دانش آموزان برای رسیدن به حیات طیبه /سرنوشت اجتماعی فرزندانمان را قربانی کنکور نکنیم
دوشنبه 2 دی 1398 09:57
معاون وزیر آموزش و پرروش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در اسناد تحولی آموزش و پرورش از زندگی بهتر با عنوان حیات طیبه یاد شده است و دانش آموزان نیز برای رسیدن به چنین زندگی معقولی تربیت می شوند.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلانما، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم عصر امروز در جمع مدیران ناحیه یک اردبیل...
-
قرآن کریم باید مدار فکری و محور در ذهن دانشآموزان باشد
دوشنبه 2 دی 1398 09:54
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تأکید کرد: باید قرآن کریم به عنوان مدار فکری و محور در ذهن دانشآموزان مطرح شود. به گزارش خبرگزاری مهر، علی ذوعلم در نشست کارگروه پژوهش کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن با تقدیر از اهتمام کمیتههای تخصصی ذیل کارگروه بر دقت نظر بیشتر در تدوین اقدامات ملی و بازنگری بر روی گزارههای...
-
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور : ۹ هزار و ۲۰۰ معلم و دانشآموز پژوهنده استان اردبیل تجلیل شدند
دوشنبه 2 دی 1398 09:52
اردبیل- ایرنا- ۹ هزار و ۲۰۰ معلم و دانشآموز پژوهنده با برگزاری آیینهایی به مناسبت هفته پژوهش، در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل تجلیل شدند. به گزارش ایرنا، در آیین معرفی پژوهندگان برگزیده و برتر حوزه تعلیم و تربیت استان اردبیل که روز دوشنبه با حضور حجتالاسلام علی ذوعلم رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی...
-
لزوم دگرگونی مثبت در بخشهای مختلف آموزش و پرورش بر مبنای نظریه تحول بنیادی
دوشنبه 2 دی 1398 09:50
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: به دنبال یک تحول و دگرگونی مثبت و جدی در بخشهای مختلفی مانند روشها، محیط و متون آموزشی در آموزش و پرورش بر مبنای نظریه تحول بنیادی هستیم. به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجتالاسلام علی ذوعلم ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران استان که در سالن جلسات خانه معلم اردبیل...
-
معاون وزیر آموزش و پرورش: پژوهشمحوری راهبرد اساسی در حوزه تربیتی و یادگیری است
دوشنبه 2 دی 1398 09:49
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهشمحوری با هدف تربیت دانشآموزان پرسشگر ، به عنوان راهبرد اساسی در حوزه تربیتی و یادگیری مورد تاکید قرار گرفته است. حجتالاسلام علی ذوعلم روز دوشنبه در جلسه اعضای انجمنهای درسی و گروههای آموزشی استان اردبیل افزود: تلاش زیادی در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برای همسوسازی...