رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: به دنبال یک تحول و دگرگونی مثبت و جدی در بخشهای مختلفی مانند روشها، محیط و متون آموزشی در آموزش و پرورش بر مبنای نظریه تحول بنیادی هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجتالاسلام علی ذوعلم ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران استان که در سالن جلسات خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال یک تحول و دگرگونی مثبت و جدی در بخشهای مختلفی مانند روشها، محیط و متون آموزشی در آموزش و پرورش بر مبنای نظریه تحول بنیادی هستیم.
وی افزود: برای هر استانی حفظ هویت منطقهای، اسلامی و انقلابی از اولویتهای مهم و اساسی بهشمار میرود که جز با سرمایهگذاری در حوزه تعلیم و تربیت امکانپذیر نیست و این موضوع بدیهی در دنیا تجربه شده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تصریح کرد: استان اردبیل پتانسیل این را دارد که در خود استان یک برنامه یک دههای در راستای پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش استان با همکاری کلیه مسؤولان، دستگاهای اجرایی و نهادها نظامی و انتظامی تدوین شود.
ذوعلم ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برای زمان حال و آینده توسط تیمهای تخصصی در کلیه زمینههای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی برنامهریزی میکنند تا ضرباتی به کشورمان وارد شود؛ میتوان با برنامهریزی در حوزه پیشرفت و توسعه استان این اقدامات خصمانه را خنثی کرد.
وی بیان داشت: اگر دانشآموزان کشورمان امروز به شکل درست تربیت شوندف میتوان از وجود بزهکاری و رفتارهای نامناسب در آینده، پیشگیری کرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: باوجود تأمین منابع مالی توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه باید برای رفع خلاءهای اساسی استان اردبیل مانند تجهیزات هنرستانها و ساخت مدارس یک اهتمام ویژه در استان اردبیل شکل یابد.
ذوعلم گفت: اگر در جامعه امنیت وجود نداشته باشد هیچ کاری نمیتوان انجام داد که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امنیت پایداری در کشور وجود دارد که البته در طول چهل سال گذشته توسط دشمنان به امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشههای وارد شده است که با تربیت دانشآموزان میتوان با هزینه حداقلی نیروی انسانی و مالی یک امنیت پایدار برای آینده بهوجود آورد.
وی تصریح کرد: کنکور به عنوان یک روش ارزشیابی دانشآموزان دارای خلاءها و آسیبهایزیادی است و باتوجه به تصویب دو قانون در این رابطه توسط مجلس شورای اسلامی، اقدامات جدی در جهت تعدیل و کاهش اثرات نامطلوب کنکور در دانشآموزان و خانوادهها انجام نشده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع در تلاش هستیم در رابطه با مراکز و مؤسسات انتشارات کمک آموزشی یک ساماندهی انجام شود و مسؤولیت این موضوع مهم بر عهده سازمان پژوهش بوده که در حال تهیه یک سامانهای هستیم تا باتوجه به پیچیدگیای که وجود دارد در این حوزه ساماندهی صورت بگیرد.
ذوعلم بیان کرد: تعدادی از مؤسسات آموزشی در حال فعالیت هستند که اهداف تربیتی دانشآموزان را مدنظر ندارند؛ با ساماندهی در تلاش هستیم تا رویه اینگونه مؤسسات اصلاح یا تأثیرگذاری در دانشآموزان را به حداقل برسانیم.
وی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و تأکید مقام معظم رهبری، سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش کشورمان مرده است البته در بعضی نقاط افرادی هستند که نگاه و افکارشان با سند تحول بنیادی فاصله داشته که این مورد همیشه وجود داشته است و امکان دارد از کج فهمی و تعلق خاطر افراد به افکارهای غربی اقدامات و کارهایی انجام شود ولی مطمئنا این افکار در هیچ ردهی آموزش و پرورش جای ندارد.
انتهای پیام/