در این هماندیشی، نخست دکتر محمود مهرمحمدی (سرپرست دانشگاه فرهنگیان)، حجه الاسلام علی ذوعلم (رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی) و اسداله اسدی گرمارودی (رئیس اسبق دانشگاه فرهنگیان) به ارائه الگوی پیشنهادی خود برای پذیرش دانشجو معلمان میپردازند. سپس در میزگردی با حضور صاحبنظران ایدههای مطرح شده مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
تربیت معلم از اساسیترین ارکان نظام تعلیم و تربیت است و از این رو همیشه در کانون توجه مسئولان و سیاستگذاران تربیتی جمهوری اسلامی قرار داشته است. با تدوین سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت در سال ۱۳۹۰، ایده تاسیس «دانشگاه فرهنگیان» به عنوان یکی از ارکان تحول نظام تعلیم و تربیت کشور مطرح گردید.
با توجه به اهمیت این موضوع و آغاز دور جدید فعالیت این دانشگاه، لازم به نظر میرسد که درباره چگونگی پذیرش دانشجو معلمان در این دانشگاه و جزئیات آن ایدهها و تجربههای موجود مورد بحث و بررسی قرار گیرد. به همین منظور در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال جاری، هماندیشی تخصصی با عنوان «تربیت معلم در ایران: الگوهای پذیرش دانشجو معلم» به همت اندیشکده تعلیم و تربیت دالّ و با همکاری دانشگاه فرهنگیان، انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران و انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.
در این هماندیشی، نخست دکتر محمود مهرمحمدی (سرپرست دانشگاه فرهنگیان)، حجه الاسلام علی ذوعلم (رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی) و اسداله اسدی گرمارودی (رئیس اسبق دانشگاه فرهنگیان) به ارائه الگوی پیشنهادی خود برای پذیرش دانشجو معلمان میپردازند. سپس در میزگردی با حضور صاحبنظران ایدههای مطرح شده مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
بدین وسلیه از همه استادان، دانشجویان، کارشناسان و علاقهمندان برای حضور در این هماندیشی دعوت به عمل میآید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت اندیشکده تعلیم و تربیت دالّ (www.dall.ir) مراجعه فرمایید.